SNOWLOVAH´

Publicerat: 2010-11-12 17:09:44
Jag är en av dem få (många?) vinter/snö-älskarna! Kan bara inte få nog av det... När jag ser att det snöar blir jag överlycklig, och när jag drar på mig termobyxorna och springer ut i snön blir jag som ett litet barn igen. Det är sant! Jag har tur som har en granne som är precis likadan, annars skulle jag känt mig ensam. Men nej, vi springer ut klockan tio på morgonen, nio på kvällen eller direkt efter skolan om vintrarna. Egentligen, hur kul kan det vara? Jag är liksom 13-14 år... haha. Jag vet faktiskt inte varför det är så här, jag antar att anledningen är att jag har växt upp här på ett av sjuhärads största fjäll, Sandhult och därmed fått en förkärlek till snö och kyla. Jag har verkligen alltid varit lite udda när det gäller årstider. När solen kommer fram drar jag mig tillbaka, och när vintern och kylan kommer, då är jag i mitt esse! Då kan ni ju bara tänka er vilken drömvinter det var för mig förra året! Jag var nog ute lika mycket som jag var inne... Så när jag säger att jag älskar snön, menar jag verkligen det! Haha, interessant inlägg va? Jag var bara tvungen att förklara min KÄRLEK till vintern!
P.S. Senare ikväll lägger jag upp ett jättebra tips om vad man kan äta till fredagsmys, för alla er som gillar gott & enkelt! Glöm inte att titta in runt sju!




denna kvällen kommer jag så väl ihåg... jag skulle typ ner bakom den snödrivan, och så fastnade jag där nere...
jag står alltså på fötterna, så himla mycket snö var det..

DET ÄR ALLVAR. En såhär stor driva var det alltså på min gata. Fattar ni hur mycket vi var där?!



från mitt fönster... kunde gå på den snödrivan och kika upp på taket... (!)








Namn:
Kom ihŒg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: