"Morsans svalkande rabarberdryck"

Publicerat: 2011-06-20 12:23:28
Jag kan ana att flera ut av er har massviss med enorma raberber hemma i trädgårdarna. Jag vet inte hur det är med er, men jag får nästan lite dåligt samvete att jag inte använder dem! Så därför ska jag ta tag i detta idag. Den här drycken låter riktigt frestande och jag tror inte många skulle tacka nej till den en varm sommardag!
Morsans rabarberdrickaMorsans rabarberdricka

Ca 2 liter dryck!

1 kg rabarber
1,75 l vatten
4 st nejlikor. (hela)
2 dl socker
pressad citron

1. Skölj rabarbern men skala den inte. Skär den i små bitar och koka den med vatten och nejlikor tills den går sönder, ca 10 minuter.

2. Häll upp i silställning och låt saften rinna av ca 20 minuter. Tillsätt sockret och rör tills det har lösts upp.

3. Låt saften kallna och smaksätt sedan med färskpressad citronsaft. Servera rabarberdrickan som förfriskning eller som bordsdryck.




Namn:
Kom ihŒg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: