Idrotts föreningen - kamraterna Göteborg

Publicerat: 2011-03-27 11:50:50
Jag är ett så kallat troget IFK- fan. Trots att jag kommer från lilla Borran insåg jag ganska snabbt när mitt fotbollsintresse började växa att Elfsborg inte var något för mig. Göteborgarna är mycket goare, har en helt annan inställning till fotboll och vad det betyder. Elfsborg är riktigt duktiga också, det ska jag inte sticka under kudden med, och jag gillar deras sätt att lira boll också! Men IFK spelar för varandra och inte för att bli köpta, eller för att imponera på någon. (inte för att elfsborg gör det, men jag tycker det är extra speciellt i IFK)
Nu har några killar från Göteborg klippt ihop en film om historien bakom fotbolls laget IFK Göteborg, andan som håller fotbollsspelandet igång, och miraklet, när IFK slog FC Barcelona med extrema 3-0! Den har premiär på fredag, självklart i Göteborg.





Namn:
Kom ihŒg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: